Kalem, güzel kalem

Çarşamba, Kasım 16, 2005

Kelebek Etkisi

Bugün sinema topluluğu kapsamındaki seminere hoca gelmeyince, Kelebek Etkisi'nin izlenmesine karar verildi.
Teknik bir ses sorunun çözülmesinin ardından izledik tekrar..

Yine çok etkilendim. Akıl Oyunları'nda da aynı şey olmuştu. Kendimi karakterlerin yerine koydum, ana karakterin yani. Sonra farkettim ki, koymama gerek yok; zaten ben o'yum.

Yani onun veya arkadaşlarının verdiği kararlar, birbirlerini ve belki de alakasız kişileri çok farklı etkiliyordu. Bunun olması için beynimi formatlayıp durmama gerek olmadığını dehşetle tekrar farkettim. Ne bileyim, hadi bir ekmek alayım desem, belki de başıma gelecek birşey hayatımı tamamen değiştirecek. Ya da beni yolda gören birinin hayatı, fırıncının hayatı...

Aynı şekilde üç mahalle ötede bir cigara yakayım be, diye balkona çıkan adam da beni etkiliyor belki de. Garip ve korkutucu bir duygu. Dahası, son derece rahatsızlık verici. Ben kendim olmak istiyordum oysa, kendi yaşamımı yaşamak. Öyle birşey mümkün değil, değil mi? Bunun da farkındayım ama şu filmi izledikten sonra cidden gerilmemek elde değil, üstüne azıcık düşününce.


Bir yandan da şu var. Yani ben ne yaparsam yapayım, ne kadar kasarsam kasayım; alakasız birinin verdiği alakasız bir karar olanları etkileyebildiğine göre, hiçbir şey için kendimi üzdüğüme de değmez. Çabalamalı, evet; ama kendini yıpratmak gereksiz.


Öyle işte. Bu arada sıcak şarap denedik bugün, karanfilli (başka türlü oluyor mu bilmiyorum, bilmeyenler için bir hatırlatma, içkiyle normalde pek samimi değilizdir) falan. Başta kötü gibi geldi ama sonra tuttum.

Bir de FRP oynamak için Yeşil Köşk'e gitmeye karar verdik. Çok hoş mekân. Bildiğiniz köşk işte. Büyük camlar, şekilli pencereler... Çok uygun bir ortam. Aslında live world of darkness ya da call of chthulu yapmak lazım orada..

Sıkılmaya başladım. Yazmak istiyorum ama biraz dertliyim. İzninizi istiyorum.
End of line.

4 Comments:

  • Ben senin köşenin takipçisi oldum sanırım... Eveeet eveeet oldum.

    Kelebek etkisi; ufacık bir kelebeğin kanadının çırpınışıyla oluşan rüzgarın, zincirleme hava akımları oluşturarak büyüyüşü ve Dünya'nın bir diğer ucundaki bir ülkede fırtınaya sebep oluşudur.

    Kelebek Etkisi "Hayatı değiştiren filmler" kategorisine giren az sayıda filmden biridir. Bu filmi izlemen bile bir kelebek etkisi yaratmadı mı acaba sende? Bu filmi izlemeseydin acaba hayatın nasıl gelişecekti kimbilir?

    Ama için rahat olsun. Kelebek etkisi hayatını senin elinden almıyor. Hayat yine senin. Yine sen yönlendiriyorsun. Bir farkla... O etkileri hayatına yansıtıyor musun yansıtmıyor musun, bunu düşünmen lazım.

    By Blogger Aslı "TILSIM" Palabıyık, at 11:47 ÖÖ  

  • senin gibi bir takipçim olduysa, daha fazlasını istemem zaten =)
    kendi netim gelsin (gelicekse tabi) ben de senin peşine düşücem görüceksin!
    ve evet, film kesinlikle bir etki yarattı =)
    akıl oyunları var beni aynı şekilde etkileyen. ben de karakter bölünmesi yaşadığımdan özellikle biliyorsun..

    By Blogger maelstorm, at 5:26 ÖS  

  • Aklıma takıldı... Yeşil Köşk İzmirde mi? Ve burada frp mi oynanıyor? Ben yeni duyuyorum??

    By Blogger Aslı "TILSIM" Palabıyık, at 6:28 ÖS  

  • yeşil köşk izmirde canım. bornovada, metronun karşısında ege kampüsünün bilg müh bölümü var oradan giriyosun gidiyosun konservatuarın o taraflarda.

    frp oynatılıyor mu bilmiyorum ama orayı gördükten sonra orada oynamadan gidersem bu hayattan gözüm açıkta kalır.

    izmir'e gelince oynarız işte orada =)
    eski bir bina (1800lerin sonlarındandı yanılmyıorsam) ve atmosfer mükemmel. fiyatlar da güzel. içerik de iyi. yani akşam birer kadeh sıcak şarap eşliğinde vampire oynamak lazım:p

    By Blogger maelstorm, at 8:20 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home