Kalem, güzel kalem

Pazartesi, Ekim 02, 2006

Ah kurnaz tilkiler, ah hain çakallar sizi...

Çok basit ve kısa olacak sanırım. Ama ben sevmiyorum böylelerini. Hani "köylü kurnazlığı" derler ya.. Hoş, köylüden ziyade "köyden indim şehire" tipler kastedilir ya da "köydeyim ama varlığımı anlayamamışım" tipler. Neyse.
Alışveriş merkezlerindeki iki şeyi örnek vericem. Yani akıllı sanıyolar kendilerini.

Durum bir, matematiksel kurnazlar
Ekspres kasaları bilirsiniz, azami 5 parça geçirilir. 15 parçayla geliyorlar, sonra da şöyle diyorlar "aa biz üç kişiyiiiz!"

Ulan. Ne diyim size. "Biz yüzsüz ve saygısızız, burayı işgal ediyoruz" desen, "eh bari dürüstmüşsünüz" diye düşünürüm. Yani kimi yiyosun? Ne ben inanıyorum sizin ayrı olduğunuza, ne kasiyer. Siz zaten iyi biliyorsunuz. Niye böyle yapıyorsunuz? Sizin ayrıcalığınız nedir? İnsanlar kurnazlık yapmayı bilmiyorlar mı? Niye böylesiniz? Hayır bunu yapan bi de başı örtülü üç kız. Başını örtüyo ama üç kağıt yapıyor hatunlar. Ne anladım ben o işten? Ne anlamı var o örtünün? Yoksa orda da mı bir üçkağıt döndürüyor diye düşünmekten öteye götüremiyor beni.

Durum iki, durumsal kurnaz
Biri gelse, sırada, "evladım ben önünüze geçsem?" dese, elinde 131232312 parça yoksa, acelem de yoksa, sorun etmem (tabi arkamdakiler ne der bilemem). Buyrun derim.
Ama bir teyze var elimizde. 2 parça bişey vardı elinde, ben kasaya ilerliyodum (elimde 4 parça şey var) koşturup önüme geçti. İçimden "ah teyzem ben sana zaten yol verirdim" diye düşünüodum. "a bi dakka siz geçedurun geliyorum" dedi kasiyere, gitti bişi aldı. "hehe bak aceleden unutmuş" diye düşündüm. Sonra bir daha oldu. Bir daha. Ve teyzenin bakışlarından aslında pek de unutmadığını farkettim.

Teyze sen nesin, zeki misin, çevik misin, ahlaklı mısın? Değil misin? nesin sen? Niye böyle ucuz numaralar yapıyorsun?


İşte böyle. Nedir yani bu davranış? Böyle ucuz kurnazlıkları hiç sevmiyorum. Dürüst ol arkadaş. Dürüst ol, konuşalım anlaşalım. uyuz oluyorum size duyuyo musunuz, uyuz!

6 Comments:

  • ben durum 2ye daha kılım.direk kızarım, döverim,söverim,hatta malum günlerimdeysem karıyı yerin dibine sokarım..kızdım bak :p

    By Blogger çikolatalıkedi, at 11:07 ÖS  

  • Benim de bu konuda anlatacak epey maceram var da, biraz sonra evden çıkmam gerek. Eve gelince "18>23 Unlimited" ı anlatırım.

    By Blogger Ahmet Kamil Keleş, at 8:04 ÖÖ  

  • Durum 3, kurnaz mı kurnaz

    Araya kaynak yaparlar. Sadece kasa sıralarında değil, bütün sıra beklenen yerlerde. Bir arkadaşlarının yanına gelip üç beş laf ederler ve aaa, sıraya girmişler bile. Neyse ki bankalar numaralı veriyor sırayı bile. Belki kasalarda da bu lazım.

    By Blogger Aslı "TILSIM" Palabıyık, at 3:45 ÖS  

  • Durum 4:

    Bir aile, evlerine parke döşetmek istiyorlardır. Onların bir komşuları da parke yaptırmıştır; o aile, o yapılan parkenin aynısının kendi evlerinde de yapılmasını istemektedir.
    Bunun üzerine, o parkeyi yapan aynı dükkana gidilir, komşu da beraber gelir. O aynı parkelerden tanesi 18 YTL'dir, 41 tane parke şipariş edilir.

    Parke döşeme işi biter.
    Faturada, tanesi 23 YTL olan 43 tane parke kullanıldığı yazmaktadır. Çünkü aslında 18 YTL'lik parke istendiği halde, gerçekten de fiyatı 23 YTL olan parkeler kullanılmıştır. Ve 2 tane parke de evin içinde hiç kullanılmadığı halde, bir şekilde dükkandan çıktığı için faturaya eklenmiştir. Sonuçta, evinin metrekaresi daha düşük olan komşuyla aynı parkeler yapıldığı halde fatura çok daha yüksek gelir.

    Faturaya itiraz edildiği zaman da çok kibar olan parkeci adam iyice "Yok yav siz 43 tane 23 YTL'lik parkemizi kullandınız. Ödemek zorundasınız!" diye üste çıkar.

    İtirazın son noktasında müşterinin emekli albay olmasından filan da tırsan parkeciler, hata yapmış olduklarını kabul eder.


    Sizi seviyorum insancıklar!

    By Blogger Ahmet Kamil Keleş, at 7:01 ÖS  

  • yok abi teyze sepeti kollayarak gidiyodu, yakındaki şeylerden aldı hep.

    By Blogger maelstorm, at 12:44 ÖÖ  

  • Yemektir,temizliktir o teyzenin ne kadar işi vardır kim bilir?Üç genç kızımız 3*5=15 hesabıyla o açıklamayı yapamazlar mı?Pek tabi yaparlar,ederler.

    By Blogger revolver, at 12:12 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home