Kalem, güzel kalem

Perşembe, Eylül 20, 2007

Şunu da yapsam bunu da yapsam

Mode:On

Şimdi bakalım..
1984? Okundu (Pixel'e 2803791471289172389717^3248109184 kere teşekkür ediyoruz burada)
Otostopçunun galaksi rehberi? Başlıyorum.
Amelie? İzledim.
Stanley Kubrick? Başladım. Clockwork orange'ı izledim, Full Metal Jacket bu haftasonu, yakında Dr. Strangelove.

Şimdii.. Uzun bi liste yapmalı.
O yüzden yazınız. Şu kitabı oku, şudur budur; bu müziği dinle, bu filmi izle. Şudur budur, şöyledir, bu yüzden manyaktır, acccayiptir. Hatta şu oyunu oyna. Vs.
Bekliyorum. İster buradan ister themaelstorm@gmail.com şeklinde e-mail ile, varsa MSNimden. Hiç durmayın. Hadihadihadi!!111

8 Comments:

  • Hımm... Sandman'i oku mesela. Uykusuz'u al. Penguen al. Sonra Yüzüklerin Efendisi'ni izle, ilk filmde manyak bi hatun var. Sonra Matrix var, adamlar uçuyolarafjshgv.

    By Blogger Aslı "TILSIM" Palabıyık, at 8:22 ÖÖ  

  • Nine Inch Nails'in Fragile albümünü dinle. David Fincher ve Christopher Nolan'ın filmlerini izle. American Gods'ı ve Fahrenheit 451'i oku. Watchmen'i bul buluştur oku. Film Noir alışkanlığı geliştir. Bunları yap yani ne bileyim.

    By Blogger yiğitcan, at 2:09 ÖS  

  • Atlas 3000 sayfada silkiniyo, bi onu oku.

    By Blogger hakanozgul, at 3:12 ÖS  

  • Hani neyi izlediğini, dinlediğini, okuduğunu ya da nelerden hoşlandığını bilemiyorum ama ben yine de bir iki öneri yapayım.

    The Shining ile One Flew Over the Cuckoo's Nest güzel filmler. Jack Nicholson var ikisinde de. Bir de nereden aklıma geldi bilemiyorum ama Children of Men güzel filmdir.

    Kitap serisi olarak Işık Tanrısı'nı önerebilirim. Fantastik kurgu - Bilim Kurgu karışımı güzel bir kitap. Aynı yazarın (Roger Zelazny) Amber Yıllıkları serisini okumuştum (fantastik kurgu) ve epey sevmiştim. Fk ya da BK okuyorsan bu ikisi önerimdir.

    Musiki olarak... Godspeed You! Black Emperor'ı öneririm. Yalnız şarkıları herkese uygun değil, biraz sabırlı olmak lazım en kısası 10 dakikalık şarkıları dinlerken. Her dinleyen sevmiyor bu nedenle ancak ben yine de ısrarla Moya adlı şarkıyı öneriyorum.

    Camel'dan Rajaz albümünü öneriyorum, aynı isimdeki şarkıyı dinleyip de beğenmeyen çıkmadı daha. Umarım sen bir ilk olmazsın. :)

    Green Carnation'dan Light of Day, Day of Darkness albümü önerimdir. Metal dinlemekten uzaklaşınca beni metal dinlemeye yeniden çeken çok kaliteli bir albüm.

    Barış Maço öneririm. Sarı Çizmeli Mehmet Ağa güzel bir albüm mesela.

    Eaa... Bir de Eloy'dan Inside albümünü önereyim.

    Gerçi dediğim gibi, zevklerini bilmediğimden ötürü çok yanlış önerilerde bulunmuş olabilirim.

    By Blogger Yahuda, at 4:06 ÖS  

  • Okuncak, oynancak, izlencek o kadar çok şey var ki artık spesifik önerilerin bile anlamsız kalabildiği bir çağda yaşıyoruz. Bu yüzden eleme metodu olarak kendi yöntemlerinizi geliştirmek en iyisi. Mesela ben ne yaparım?

    1- Bir oyunun oynanıp oynanması gerektiğine karar vermek için Gamespot'a gidip bakarım. 7,5 veya 8in üzerinde almışsa oynamamam için hiçbir sebep yoktur. Arada 9 üzeri alıp benim pek ilgimi çekmeyen oyunlar da olabiliyor gerçi ama olsun (örn; herhangi bir standart rts - Empire Earth mesela) Eğer aklımda bir oyun yoksa best games of all time kısmına girer oradan seçim yaparım (yine de oyna: Freedom Fighters)

    2- Çoğu izleyicinin yaptığı hatayı yapıp film seçerken oyuncuya bakmam. Sinemada kendini kanıtlamış yönetmen ve yapımcıların filmlerine bakarım. Tarantino'nun ya da Bruckheimer'ın yapımcısı olduğu bir yapım bana kalitesi hakkında az buçuk bir fikir verir. Yine de bazı aktörlerin belli standartların altında işlerde yer almadıklarını bilirim, onlar da seçimimde önemli rol oynar (ör: Julianne Moore, fazla ünlü olmasın). Genel olarak güvenilir kaynaklardaki incelemelere bakarım fikir sahibi olmadığım durumlarda (Hürriyet'in sinema eki, iyidir mesela) (yine de izle: Sunshine - Danny Boyle)

    3- Kitap fazla okumam. Binlerce başyapıtın olduğu bir dünyada hayatım boyunca diğer hobilerime de vakit ayırıp okuyabileceğim başyapıt sayısının 50 civarında olması moral bozucu bir durum. Birkaç sene evvel fantastik ve bilimkurguya merak sarmıştım ama şimdi özel bir merakım yok. Zaten tüm başyapıtların filmi çekiliyor bir şekilde ahah.

    4- Zevkine güvenmediğim insanın söylediklerini ve önerdiklerini dikkate almam. Mesela ekşisozlukte bir eser (film, kitap fark etmez) hakkındaki yazılanların SPECIAL sistemini kullandığım için % 95'ini çöpe atarım.

    By Blogger Unknown, at 1:52 ÖS  

  • www.imdb.com diye bi site var ya işte ona gir.Süpper bi site oylamalar filan var.7 üzeriyse filmler izle,izledin beğenmedin kötü oy ver duyarlı bir imdbci olduğunu göster,iyiyse hakkını var.Arkadaşlarının yanına git sürekli abi imdbde şu film şu kadar olmuş,şunları anlatıyor,bak sen onu anlamadın kötü geliyor ben okudum şöyleymiş de.Herşeyden önce imdbyi sev ekrem,yaşam tarzın olsun.
    Selam ben şelöl bu arada.

    By Blogger revolver, at 5:19 ÖS  

  • Orwell okumaya devam etmeni tavsiye ederim. Ben bu günlerde Katalonya'ya Selam'ı okuyorum. İspanya İç Savaşı'nı anlatıyor. Beklenilmeyecek derecede 'eğlenceli' bir kitap bu nedenle sosyalizme veya cephe savaşına özel bir ilgi duymayı gerektirmiyor.

    Sinema için verebileceğim en iyi tavsiye kesinlikle Ingmar Bergman filmleridir. Örneğin Yedinci Mühür.

    Müzik zevki olarak ne kadar uyuştuğumuzu bilmiyorum ama ben bu aralar çevirip çevirip Vintersorg - Cosmic Genesis ve Borknagar - The Olden Domain dinliyorum.

    By Blogger pxl_deneme, at 6:15 ÖS  

  • ben thumbsucker'i begenmi$tim.

    By Blogger siren, at 9:50 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home