Kalem, güzel kalem

Cuma, Mayıs 19, 2006

Bir Sınav için Sitem

Bunu yazmasam, içimde kalırdı. Şimdi bizim Ayrık Yapılar diye bir dersimiz var. Ayrıca, bildiğim kadarıyla müfredatta olmamasına rağmen, hocamız iki adet asistanı görevlendirerek bize Matlab programını göstermeye başladı. Güzel değil mi? Tabi. Peki sitem niye? Anlatayım.

Bir kaç hafta önce vizelerimiz vardı. İki ders düşük geldi, matematik ve ayrık yapılar. Gerçi ortalamalar da çok düşük. Matematik ortalaması.. 40 mıydı birşeydi, benim notum 36. Ayrık yapılarda ortalama 30du sanırım, benim notum 33. Ortalama birşeyler almışım yani. Kabul, matematiğe çok fazla çalışmadım. Bir de hoca daha az bildiğim taraflardan sormuş ve söylendiğine göre doğru sonuçlara (gidiş yolundan ziyade) puan vermiş. Dolayısıyla, bir işlem hatası, pek çok puanın gidivermesi demek. O yüzden herkes böyle düşürdü. Ben 50+ bekliyordum, ama herkese aynı muamele uygulanmış ne de olsa, finalde işlemlere daha dikkat ederim.

Ayrık yapılara gelince... Öncelikle sınavda matlab çıkacağı söylenmedi. Zaten matlab derslerinden ayrı sınavlar oluyoruz, ayrı ödevler yapıoruz... Açık nottu bu arada sınav. Neyse, notlarla baktık, bildiklerimizi, görebildiklerimizi yaptık falan. Ama o da ne? Sınavda matlab de vardı. Eh, iyi, deyip sorulara baktım. Matlabi çok aktif kullanmadığımızdan, syntaxı (syntax nedir bilmeyenler için.. komutların, bir dildeki karşılıkları, tercümesi gibi birşey diyebilirim. Yani ekrana yazı yazdırma syntaxı Pascal'da Write(' mesaj '); iken, C'de printf(" mesaj "); gibi) çok bilmiyorum. Ben de nasıl yapacağımı anlattım. Hatta alternatif algoritmalar kurdum, komutun kendisini hatırlayamadığımdan.
Sınav kağıdını kontröle gittiğimde, bir sorudan 5, diğerindense 0 aldığımı gördüm. Hocaya durumu anlattığımda, hoca bana "matlabi önemsemediğimizi, gelecekte işe yaramayacağını düşündüğümüzü, C#'a (Algoritma dersinde gördüğümüz programlama dili, daha geniş kapsamlıdır, hatta çok geniş) önem verdiğimizi, bu konuda sorumsuz olduğumuzu ve "aklımızı başımıza getirmek için" hem böyle doğrudan komutlara puan verdiklerini ve sınavda çıkacağını söylemediklerini" söyledi. Ortam çok kalabalıktı, hoca da zaten kafasında yerleştirmiş. Gereksiz yere uzatmamak için (kontrol bekleyen arkadaşlar vardı sırada), tam olarak öyle olmadığını falan söyleyip çıktım.

Peki neler oldu aslında? Sınava ne varsa olsun diye matlab notu getirenler, sadece kod ezberleyenler puan aldı. Yanlış mantık kurmasına rağmen syntaxı doğru yazdığı için puan aldılar. Bense doğru mantık yanlış syntaxtan dolayı 0 puan aldım. Daha somut bir örnek vereyim. Bu Türkçe dersi olsa, ben Türkçe bazı kelimeleri hatırlayamıyorum (ama anlamlarını açıklıyorum, sadece kelimeyi hatırlayamamışım o an) ama düzgünce derdimi anlatıyorum ve 0 puan alıyorum. Öte yandan derdini anlatamayan, hatta alakasız şeyler söyleyenler, sadece kelimeleri hatırladıkları için puan alıyorlar. Alsınlar, hiç sorun değil. Ama gerçekten dersi ve işin mantığını takmayıp ezberden giden insan puan alırken, tek hatası matlab notları getirmemek olan biri olarak puan almayıp bir de üstüne sorumsuz durumuna düşmek hiç hoş değil, adil hiç değil.

Hayır, bizim Algoritma dersimiz var. Bu derste C# görüyoruz. Matlab istediği kadar güzel olsun (ki ben sevdim kendisini) sonuçta C# daha kapsamlı, ya da daha yaygın kullanıma sahip bir program. Algoritma dersine giren hocamız Sn. Aybars Uğur, bize C# gibi muhtemelen hemen hepimizin ÇOK kullanacağı bir dilde syntaxı sorun etmezken, matlab gibi -tekrar ediyorum, küçümsemiyorum, sadece C#'a nispeten- daha az kullanacağımız bir dil için (kaldı ki C# ile birşeyler yazabiliyoruz şu anda ama matlabin gerçek potansiyelini kullanmaya başlayacağımız pek bir şey de bilmiyoruz.. yani şu an pratik açıdan C# önde, buna rağmen) bu kadar uğraştırması da ayrı bir konu.

Hah, bir de şey var. Bu dersin hocası bize "Sizin bil. müh. olarak asıl amacınız kod yazmaktan ziyade algoritma kurup tasarlamak" olacak demişti. Şimdi algoritma kuramayıp kod yazanlara puan verilirken, algoritma kurup kod yazamayan (ki tek sebebi o an not olmaması) kişi(ler) 0 puan alıyorlar.

Canımı sıktı, üniversitede tekrardan ezberciliğe dair şeyler görmek üzücü. Paylaşmadan edemedim, içimde büyümesin değil mi?:)

1 Comments:

  • Off çok kötü ya.. Ama beterin beteri var inan. Bize ezberci öğretim yapmayacaksınız diyen öğretmenin dersi ezbercilik yöntemiyle işlemesi, derste öğrencinin dikkatini çekerek eğlenceli ders anlatılması gerektiğini savunan hocanın dersinde hepimizin uyuması. Hatta sadece prosedür gereği iyi konu anlatan birine düşük not verilmesi. Off of!!!!

    By Blogger Aslı "TILSIM" Palabıyık, at 8:26 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home